Bryllup

midsection-of-woman-making-heart-shape-with-hands-256737.jpg

Bryllup i de vakreste omgivelser

Den historiske og vakre øya Isegran gir de beste rammer til et unikt bryllup. Hvert år er det en rekke bryllup på Isegran, så her gjelder det å være tidlig ute med en reservasjon!

Vi har lang erfaring med bryllup og hjelper dere hele veien. Hos oss får dere ikke bare unike omgivelser, men også tilrettelegging av lokaler, meny og drikke slik at dere får en uforglemmelig opplevelse.

Drømmer du om en utendørs vielse? Vi er behjelpelige med å legge tilrette for en vielse ved Renessansehagen på Isegran, som med sine grønne omgivelser gir de perfekte rammene. Disse kulissene er også de perfekte rammer for bryllupsfotografering.

Selve middagen og festen arrangeres i Båthuset, med Fredrikstads flotteste utsikt, eller i de historiske lokalene i Minemagasinet. Ønsker dere et mindre bryllup kan man benytte steinkjelleren i Kabelmagasinet. Våre lokaler tar alt fra 20 til 200 gjester.


Praktisk informasjon

Leie av lokaler til bryllup koster kr 20 000. I tillegg tilkommer bryllupspakker som nedenfor:

Pakke 1- Fra kr 1400 pr pers (avhengig av meny)
Standard oppdekking og pynting med langbord, alt dekketøy og duker. Velkomstdrikk, jordbær og melon ved ankomst, 3-retters middag m/3 enheter drikke pr pers og kaffe.

Pakke 2- Fra kr 1700 pr pers (avhengig av meny)
Standard oppdekking og pynting med langbord, alt dekketøy og duker. Velkomstdrikk, kanapeer ved ankomst, 3-retters middag m/4 enheter drikke pr pers, kaffe og nattmat.

Gullpakke - Fra kr 2200 pr pers (avhengig av meny)
Standard oppdekking og pynting med runde bord, alt dekketøy og duker. Velkomstdrikk, kanapeer ved ankomst, 5-retters middag m/6 enheter pr pers, kaffe og nattmat.

I alle bryllupspakker får man tilgang til lokalene fra kl 1200 dagen før bryllupet. Evt pynt, gaver og annet må hentes innen kl 1500 dagen etter bryllupet.

Valgfrie tillegg:

  • Blomster, dekorasjoner, “photo booth”

  • Hjelp til pynt av lokalet av vår ansvarlige vert, kr 475 pr time + mva

  • Leie av lydanlegg, lys, dj/underholdning

  • Leie av projektor og lerret kr 1500

  • Leie av portable toaletter fra kr 3 000

  • Ekstra retter, tilbehør

  • Nattmat, pølser kr 75

  • Snacks fra kr 50

  • Servering av medbragte kaker (logistikk rundt kjøl og servering) 65 kr pr pers

  • Drinker utenom standard barmeny

  • Leie av underlag til dansegulv

  • Stoltrekk, runde bord, øvrige dekorasjoner.

  • Om dere ønsker en mer bevegelig og uformell stil, kan dere velge buffet.

Minimum antall gjester i bryllupspakkene ovenfor er 60. Ved reservasjon belastes et depositum for leie av lokalene.

Vi tar gjerne en prat med dere om et bryllup. Bare å ta kontakt i dag!

DE VANLIGSTE SPØRSMÅLENE

Q: Hva koster det å ha bryllup hos dere
A: Det varierer veldig alt etter hva dere ønsker å spise/drikke og hvor mange dere er. Kuvertprisen ligger på alt fra kr 1400,- til kr 2200,- + leie.

Q: Har dere ledige lokaler?
A: Det varierer fra dag til dag, så ta kontakt med mer spesifikk dato på vårt kontaktskjema. Det er lønner seg å være tidlig ute for Isegran er populært!

Q: Hvor mange er det plass til hos dere?
A: Båthuset tar opptil 250 stk, Minemagasinet 150 stk og Kabelmagasinet ca 40 stk.  

Q: Kan vi ordne mat og drikke selv?
A: Dere kan ta med kaker og litt snacks selv, men pga Mattilsynet og bevilgninger må mat og drikke tas via oss ved bryllup.

Q: Båthuset har ikke innlagt vann. Hva gjør vi med toaletter?
A: Dersom Minemagasinet er ledig kan toalettene der brukes av Båthusets gjester. Hvis det er opptatt leier vi inn portable toaletter som er litt finere enn vanlig.

Q: Kan vi ordne underholdning selv?
A: Ja, PA-anlegg kan leies via oss ved behov

Q: Hvor fort må vi bestemme oss?
A: Vi har mange forespørsler så vi ser helst at vi får en bekreftelse innen ett par uker. Lokalet bookes ved å betale et depositum.

Q: Hvordan tar vi kontakt for visning?
A: Bruk kontaktskjemaet på nettsiden vår. 

Q: Tilbyr dere overnatting til gjestene?
A: Ja, vi har 18 sengeplasser i Kabelmagasinet og 6 i Widdingstua. Overnatting må bookes tidlig for å være sikker på at det er ledig.

Q: Når får vi tilgang på lokalet?
A: Lokalet står ferdig pyntet av oss, dagen før bryllupet. Dere får tilgang til lokalet fra kl 15 dagen før. Dersom dere ønsker å pynte litt ekstra så kan dette gjøres da. Vi rydder opp underveis/dagen etterpå.